vineri, 1 martie 2013

Covrigi cu Sare


Acestia sunt preferatii mei covrigi. Imi starnesc multe amintiri din copilarie. Din pacate este greu in zilele noastre sa gasesti chiar si cele mai simple preparate de patiserie fara sa aiba adaosuri sau emulgatori care dauneaza sanatatii. Sper o data ce incercati aceasta reteta sa va schimbe si parerea voastra.

Ingrediente:
  • 20 g drojdie proaspata
  • 1 lingura zahar nerafinat
  • 1 lingurita sare de mare fina
  • 375 ml apa calda
  • 500 g faina de grau alba + pentru famantare
  • 1 lingura ulei de masline extra virgin
  • 500 ml apa calda
  • 2 linguri bicarbonat de sodiu
  • 30 g unt topit
  • sare kosher sau Maldon
Mod de preparare:

Puneti intr-un bol cu o capacitate mai mare drojdia, zaharul si apa calda (375 ml). Cu o lingura amestecati pana cand acesta s-a dizolvat. Adaugati faina si sarea apoi formati intr-un aluat. Transferati pe o suprafara presarata cu faina si framantati 8-10 minute pana obtineti un aluat elastic dar sa nu fie vartos si tare. Adaugati cate putina faina pe masura ce framantati. Transferati intr-un bol cu uleiul de masline si ungeti pe toate partile apoi acoperiti. Lasati intr-un loc cald pana cand s-a dublat in marime, intre 1 ora- 1:30 ora minute.
Presarati putina faina pe o suprafata si impartiti aluatul in 12 bucati egale. Intindeti fiecare bucata sa aiba o lungime intre 70-80 cm apoi formati intr-un covrig dupa plac. Cand aveti toate bucatile de aluat gata puneti intr-un vas 500 ml apa calda si 2 linguri bicarbonat de sodiu si amestecati ca acesta sa se dizolve. Pregatiti cateva bucati de folie de aluminiu de marimea tavii in care veti coace. Puneti fiecare bucata de covrig in apa cu bicarbonatul de sodiu si umeziti pe toate partile apoi transferati pe folie. Lasati deoparte sa mai creasca 15-20 minute.
Preincalziti cuptorul la 230 C (gaz 8). Inainte de a introduce acestia in cuptor ungeti cu unt topit deasupra si presarati putina sare deasupra.
Coaceti aproximativ 15 minute apoi lasati sa se raceasca pe un gratar de racire.

* Puteti sa inlocuiti sarea cu mac sau semintele preferate. Eu am facut jumatate de portie si fara sare.

Portii: 12 covrigi






3 comentarii:

  1. Ceiii mai adevaratii covrigei si mai pufosiii!!!!! Mancati sanatosiiii!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. rebecca ce bine imi pare ca ti-am descoperit blogul,complimente pentru tot ce iese din manutele tale

    RăspundețiȘtergere
  3. Yaya, iti multumesc foarte mult pentru complimentele frumoase si ma bucur sa te am prin preajma. Onoarea mea.

    RăspundețiȘtergere